Community Building

Het betekent letterlijk een gemeenschap bouwen, maar hier gaat het over gemeenschappen op de sociale media. Maar waarom zou zo’n community interessant zijn voor een organisatie of bedrijf?

Stel: één van de doelgroepen van een bedrijf zijn de liefhebbers van aardewerk. Je kan deze doelgroep moeilijk heel gericht bereiken omdat er geen specifieke communicatiekanalen zijn voor deze groep mensen. De oplossing is dan je eigen community te creëren op sociale media dat je dan kan gebruiken als communicatiekanaal dat zich enkel richt tot deze liefhebbers van aardewerk.

Maar er is meer dan alleen maar communiceren naar je doelgroep toe. Een community heeft ook het voordeel dat je goed op de hoogte bent van wat er leeft in je doelgroep zodat je daar snel op kan inspelen. En zo zijn er nog wel meer voordelen.

Scribandis heeft zelf enkele community’s gecreëerd. Eén daarvan is de groep Lesideeën secundair onderwijs op Facebook, een platform voor leerkrachten secundair onderwijs waar ideetjes voor lessen kunnen uitgewisseld worden.  Deze groep telt ondertussen 15.000 leerkrachten (20% van alle leerkrachten secundair onderwijs in Vlaanderen) en groeit nog steeds sterk aan. Maandelijks zijn 80% van de leden actief in de groep. Een ideale voedingsbodem om commerciële activiteiten te ontplooien.

Community building kan ook voor jouw bedrijf of organisatie interessant zijn!

Meer weten? Neem dan contact met ons op via onze contactpagina.